L'assignatura
models educatius en la primera infància aquesta lligada a
l'assignatura de Pensament i Contextos Educatius a la Primera
Infància i a la de família i escola. Aquesta assignatura
s'imparteix els dilluns de 12:00 a 14:00 per videoconferència.
L'assignatura de models educatius en la primera infància s'imparteix
per videoconferència i la veritat que és una pena perquè s'aprecia
però es podria arribar a aprendre moltes més coses si fos
presencial. En aquesta assignatura hem après bastants coses, hem
vist una sèrie de vídeos que ens han obert els ulls per canviar els
conceptes equivocats que teníem sobre la infància i l'educació.
Aquesta assignatura
m'ha fet veure d'una manera diferent al nen. Es pot observar que
antigament els nens eren diferents als d'avui en dia. Simplement
observant a la generació dels nostres pares en relació amb la
nostra, ens podem adonar de com hem canviat. Ells jugaven a diferents
jocs, tenien una educació més inferior a la nostra a causa que
econòmicament no l'hi podien permetre i eren persones amb més
educació. Avui dia ens trobem amb diferents jocs als que es jugaven
'antigament, l'educació ha anat creixent, però també cal destacar
que hi ha alguns que deixen d'estudiar perquè no els agrada. I ens
trobem amb que l'educació vària molt de cada família que la
imparteix, però actualment en els centres escolars i en les famílies
hi ha molts nens que no respecten a l'adult que dóna les ordres.
Amb aquesta
assignatura he après que és important que escoltem i respectem al
nen en el que diu en tot moment, però sempre posant-li les regles
que considerem oportunes i respectant-les en tot moment pel petit.
Amb l'autor Tonucci hem après bastants coses en les quals ens trobem
amb que el nen ha d'experimentar amb qualsevol cosa que es trobi en
el seu camí, i els adults no hem d'obligar al fet que no ho faci.
Amb aquesta
assignatura aprens un nou concepte d'infància que antigament no es
tènia. També aprens a respectar als nens i a cobrir les seves
necessitats bàsiques que són de vital importància. I finalment és
fonamental tenir en compte que si aquestes necessitats no es
cobreixen el nen no tindrà un bon desenvolupament. Això li farà
entorpir en tots els àmbits.
Hem
llegit una sèrie de llibres que ens expliquen molt bé tot el que he
comentat. Els llibres són els següents:
- Lóczy, escoltar els infants. Autora: Judit Falk.
- Com escoltar els infants. Autor: David Altimir.
A part d'aquests
llibres hem fet una sèrie de treballs que tenen a veure amb tots
aquests conceptes. El primer treball que realitzem va ser visualitzar
una sèrie de capítols del programa mestres on ens explicaven com
era l'educació i la cura dels nens i els seus familiars. Un altre
dels treballs que realitzem era comentar una sèrie d'imatges del
llibre de Tonucci “Quan els nens diuen PROU!” on ens feien veure
com eren els nens antigament i les característiques que ara no les
tenim. D'altra banda vam haver de realitzar un treball on havíem de
passar unes entrevistes a les famílies per veure com eren la
qualitat de vida en la qual es trobaven els petits, on vam poder
comprovar que en les nostres famílies la qualitat de vida era
bastant bona, no ens varem percatar de cap problema. Finalment
realitzem un treball que consistia a analitzar com era un servei
dirigit a nens de 3 a 6 anys que és l'àmbit que a nosaltres ens
interessa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario