miércoles, 29 de agosto de 2012

Models educatius en la primera infància


L'assignatura models educatius en la primera infància aquesta lligada a l'assignatura de Pensament i Contextos Educatius a la Primera Infància i a la de família i escola. Aquesta assignatura s'imparteix els dilluns de 12:00 a 14:00 per videoconferència. L'assignatura de models educatius en la primera infància s'imparteix per videoconferència i la veritat que és una pena perquè s'aprecia però es podria arribar a aprendre moltes més coses si fos presencial. En aquesta assignatura hem après bastants coses, hem vist una sèrie de vídeos que ens han obert els ulls per canviar els conceptes equivocats que teníem sobre la infància i l'educació.

Aquesta assignatura m'ha fet veure d'una manera diferent al nen. Es pot observar que antigament els nens eren diferents als d'avui en dia. Simplement observant a la generació dels nostres pares en relació amb la nostra, ens podem adonar de com hem canviat. Ells jugaven a diferents jocs, tenien una educació més inferior a la nostra a causa que econòmicament no l'hi podien permetre i eren persones amb més educació. Avui dia ens trobem amb diferents jocs als que es jugaven 'antigament, l'educació ha anat creixent, però també cal destacar que hi ha alguns que deixen d'estudiar perquè no els agrada. I ens trobem amb que l'educació vària molt de cada família que la imparteix, però actualment en els centres escolars i en les famílies hi ha molts nens que no respecten a l'adult que dóna les ordres.

Amb aquesta assignatura he après que és important que escoltem i respectem al nen en el que diu en tot moment, però sempre posant-li les regles que considerem oportunes i respectant-les en tot moment pel petit. Amb l'autor Tonucci hem après bastants coses en les quals ens trobem amb que el nen ha d'experimentar amb qualsevol cosa que es trobi en el seu camí, i els adults no hem d'obligar al fet que no ho faci.

Amb aquesta assignatura aprens un nou concepte d'infància que antigament no es tènia. També aprens a respectar als nens i a cobrir les seves necessitats bàsiques que són de vital importància. I finalment és fonamental tenir en compte que si aquestes necessitats no es cobreixen el nen no tindrà un bon desenvolupament. Això li farà entorpir en tots els àmbits.

Hem llegit una sèrie de llibres que ens expliquen molt bé tot el que he comentat. Els llibres són els següents:
  • Lóczy, escoltar els infants. Autora: Judit Falk.
  • Com escoltar els infants. Autor: David Altimir.

A part d'aquests llibres hem fet una sèrie de treballs que tenen a veure amb tots aquests conceptes. El primer treball que realitzem va ser visualitzar una sèrie de capítols del programa mestres on ens explicaven com era l'educació i la cura dels nens i els seus familiars. Un altre dels treballs que realitzem era comentar una sèrie d'imatges del llibre de Tonucci “Quan els nens diuen PROU!” on ens feien veure com eren els nens antigament i les característiques que ara no les tenim. D'altra banda vam haver de realitzar un treball on havíem de passar unes entrevistes a les famílies per veure com eren la qualitat de vida en la qual es trobaven els petits, on vam poder comprovar que en les nostres famílies la qualitat de vida era bastant bona, no ens varem percatar de cap problema. Finalment realitzem un treball que consistia a analitzar com era un servei dirigit a nens de 3 a 6 anys que és l'àmbit que a nosaltres ens interessa.


No hay comentarios:

Publicar un comentario