miércoles, 29 de agosto de 2012

Llengua a l'Aula d'Infantil: del Plaure de la Lectura al Joc de l'Escriptura



L'assignatura Llengua a l'Aula d'Infantil: del Plaure de la Lectura al Joc de l'Escriptura s'imparteix en el segon semestre, els dilluns i dimecres de 16:00 a 18:00 hores. En ella es pretén que s'aconsegueixi un bon nivell de comunicació tant a nivell escrit com a oral, ja que en el futur com a mestres és fonamental. Una altra de les competències bàsiques és tenir en compte el nivell individual dels nens i saber estratègies per portar una classe endavant. Finalment una altra competència és saber desenvolupar-se en grup, ja que en un futur ens haurem de posar d'acord amb una sèrie de persones que formen l'equip docent.

Aquesta assignatura m'ha ensenyat a veure el món d'una forma diferent en relació al que els nens dibuixen i escriuen, ja que jo al principi associava al simple dibuix que realitzaven com un gargot però no és un gargot sinó que és una mica més que això. El nen passa per diverses fases fins a arribar a saber dibuixar i escriure perfectament com un adult, sempre destacant que estem en continu canvi. Una altra de les coses que m'ha sorprès molt és el mètode constructivista que des del primer dia de classe teníem molt present, perquè és molt més útil i eficaç al que antigament s'utilitzava. Abans ens ensenyaven a llegir repetint una sèrie de paraules que al final no sabíem el que significaven i ens ensenyaven a escriure copiant una sèrie de paraules que la mestra anotava en la pissarra o amb els llibres de cal·ligrafia. Avui en dia es pot observar com al nen se li deixa més lliure perquè dibuixi i escrigui com el prefereixi, sense obligar-ho a que copiï o repeteixi les paraules. Per aconseguir que un nen es desenvolupi d'una manera adequada és important que li estimulem. L'estimulació és un dels pilars importants en l'educació i el desenvolupament d'un nen.

Com a futura mestra a l'hora d'aplicar l'ensenyament em basaré en el mètode constructivista, ja que consider que s'apropa bastant als meus ideals. Hi ha a vegades que és important memoritzar conceptes i repetir-los per aprendre'ls, però és molt més important deixar que sigui el nen el que experimenti el seu propi camí i arribi a les seves pròpies conclusions. Els mestres som una guia, els que li ajudem en el camí al seu desenvolupament, però no per això hem de donar-li les respostes a qualsevol problema que tinguin, sinó intentar entre tots buscar com seria la solució correcta.

Hem realitzat una sèrie de treballs. Hem hagut de fer unes ressenyes d'uns articles en el qual ens ensenyaven claus per ensenyar a interpretar un text i per aprendre a interpretar un text i d'altra banda dos ressenyes que ens expliquen el projecte PISA i NAVARRA. Un altre dels treballs que vam haver de realitzar consistia a explicar a la resta de companyes una sèrie de trastorns que afectaven al llenguatge oral o escrit. I finalment l'últim treball que hem realitzat es basava a realitzar un dibuix a un nen juntament amb la seva escriptura i analitzar en que fase es trobava el nen i que faríem perquè passi la fase en la qual es troba i arribi a l'etapa final. Per a la meva opinió el treball amb el qual més he après ha set aquest últim, ja que vam conèixer més coses sobre el constructivisme i vam saber arribar a diagnosticar en que fase es trobava un nen amb un simple dibuix i escrit que abans pensàvem que era un gargot.

Per últim amb aquesta entrada comentar que encara que l'assignatura s'impartís en castellà, a mi m'ha ajudat bastant a perfeccionar l'ortografia, ja que abans tènia moltes faltes i ara he millorat bastant. Ha estat una assignatura molt entretinguda i en la qual hem après bastants coses que mai se'ns oblidaran. Ens ha faltat una mica més de pràctica, ja que abans es realitzava en tercer i justament coincidien amb les pràctiques i ara s'imparteix en primer any i no fem pràctiques.


No hay comentarios:

Publicar un comentario