L'assignatura
Llengua a l'Aula d'Infantil: del Plaure de la Lectura al Joc de
l'Escriptura s'imparteix en el segon semestre, els dilluns i dimecres
de 16:00 a 18:00 hores. En ella es pretén que s'aconsegueixi un bon
nivell de comunicació tant a nivell escrit com a oral, ja que en el
futur com a mestres és fonamental. Una altra de les competències
bàsiques és tenir en compte el nivell individual dels nens i saber
estratègies per portar una classe endavant. Finalment una altra
competència és saber desenvolupar-se en grup, ja que en un futur
ens haurem de posar d'acord amb una sèrie de persones que formen
l'equip docent.
Aquesta
assignatura m'ha ensenyat a veure el món d'una forma diferent en
relació al que els nens dibuixen i escriuen, ja que jo al principi
associava al simple dibuix que realitzaven com un gargot però no és
un gargot sinó que és una mica més que això. El nen passa per
diverses fases fins a arribar a saber dibuixar i escriure
perfectament com un adult, sempre destacant que estem en continu
canvi. Una altra de les coses que m'ha sorprès molt és el mètode
constructivista que des del primer dia de classe teníem molt
present, perquè és molt més útil i eficaç al que antigament
s'utilitzava. Abans ens ensenyaven a llegir repetint una sèrie de
paraules que al final no sabíem el que significaven i ens ensenyaven
a escriure copiant una sèrie de paraules que la mestra anotava en la
pissarra o amb els llibres de cal·ligrafia. Avui en dia es pot
observar com al nen se li deixa més lliure perquè dibuixi i
escrigui com el prefereixi, sense obligar-ho a que copiï o repeteixi
les paraules. Per aconseguir que un nen es desenvolupi d'una manera
adequada és important que li estimulem. L'estimulació és un dels
pilars importants en l'educació i el desenvolupament d'un nen.
Com
a futura mestra a l'hora d'aplicar l'ensenyament em basaré en el
mètode constructivista, ja que consider que s'apropa bastant als
meus ideals. Hi ha a vegades que és important memoritzar conceptes i
repetir-los per aprendre'ls, però és molt més important deixar que
sigui el nen el que experimenti el seu propi camí i arribi a les
seves pròpies conclusions. Els mestres som una guia, els que li
ajudem en el camí al seu desenvolupament, però no per això hem de
donar-li les respostes a qualsevol problema que tinguin, sinó
intentar entre tots buscar com seria la solució correcta.
Hem
realitzat una sèrie de treballs. Hem hagut de fer unes ressenyes
d'uns articles en el qual ens ensenyaven claus per ensenyar a
interpretar un text i per aprendre a interpretar un text i d'altra
banda dos ressenyes que ens expliquen el projecte PISA i NAVARRA. Un
altre dels treballs que vam haver de realitzar consistia a explicar a
la resta de companyes una sèrie de trastorns que afectaven al
llenguatge oral o escrit. I finalment l'últim treball que hem
realitzat es basava a realitzar un dibuix a un nen juntament amb la
seva escriptura i analitzar en que fase es trobava el nen i que
faríem perquè passi la fase en la qual es troba i arribi a l'etapa
final. Per a la meva opinió el treball amb el qual més he après ha
set aquest últim, ja que vam conèixer més coses sobre el
constructivisme i vam saber arribar a diagnosticar en que fase es
trobava un nen amb un simple dibuix i escrit que abans pensàvem que
era un gargot.
Per
últim amb aquesta entrada comentar que encara que l'assignatura
s'impartís en castellà, a mi m'ha ajudat bastant a perfeccionar
l'ortografia, ja que abans tènia moltes faltes i ara he millorat
bastant. Ha estat una assignatura molt entretinguda i en la qual hem
après bastants coses que mai se'ns oblidaran. Ens ha faltat una mica
més de pràctica, ja que abans es realitzava en tercer i justament
coincidien amb les pràctiques i ara s'imparteix en primer any i no
fem pràctiques.
No hay comentarios:
Publicar un comentario